Nové zařízení bude studentům VOŠ a SPŠ Žďár nad Sázavou sloužit pro praktickou výuku v dílnách. Studenti tak mají k dispozici kvalitní pájecí i měřicí techniku, která jim pomůže připravit se na práci v praxi.
Na škole se připravuje zhruba 1000 studentů především ve strojírenských a elektro oborech na několika úrovních: učňovské, maturitní a vyšší odborné. Díky vybavení, které škola získává od firem, dokáže nabídnout moderní podmínky pro výuku. Nejnovější přístroje zároveň fungují jako lákadlo pro nové studenty.
Na škole se připravuje zhruba 1000 studentů především ve strojírenských a elektro oborech na několika úrovních: učňovské, maturitní a vyšší odborné. Díky vybavení, které škola získává od firem, dokáže nabídnout moderní podmínky pro výuku. Nejnovější přístroje zároveň fungují jako lákadlo pro nové studenty.
"Školy, vzhledem k jejich financování, nejsou schopny udržet vysoké tempo v technickém rozvoji, a proto dle našeho názoru vybavení škol spíše zaostává vůči technickému zázemí potřebnému právě pro moderní technologie. Díky firmám, jako je Conrad, který nám pomáhá s vybavením v oblasti slaboproudé techniky, si naši žáci mohou vyzkoušet práci s novým moderním nářadím. Firma Conrad vybavila na dílnách školy pracoviště pro výuku deseti žáků, kde každý z nich má k dispozici kvalitní pájecí a měřicí techniku a další potřebné prvky důležité při výuce slaboproudu,"
říká učitelka odborného výcviku VOŠ a SPŠ Žďár nad Sázavou Martina Ločárková.
Conrad Electronic se podpoře technického školství věnuje programově. V září minulého roku uspořádal průzkum mezi svými zákazníky, 500 odborníky v technických oborech. Z něj vyplynulo, že jejich mínění o vyučování technických oborů na tuzemských školách není zase tak špatné, jak by se mohlo zdát. Téměř polovina respondentů (47,5 %) si myslí, že je úroveň technického vzdělání spíše na dobré úrovni. Naopak za spíše špatnou ji považuje 36,6 %. Na otázku „Co nejvíce chybí českému technickému školství?” měli respondenti možnost zvolit více odpovědí. 76,6 % lidí označilo možnost větší kontakt s prací, 48,5 % pak kvalitní pedagogové. 36,3 % respondentů jako problém vidí potřebu modernějšího přístrojového vybavení, třetina (33,3 %) nedostatek peněz a 12,9 % špatný přístup ke studentům.
"Conrad hrdě podporuje školy, úroveň českého technického školství nám není lhostejná. Vnímáme to tak, že studenti těchto škol jsou naši budoucí zákazníci a chceme, aby se učili, na co možná nejkvalitnější technice,"
říká Jiří Maier z Conradu.