Nahrajte produktová data

Nahrávání dat zahrnuje dva různé kroky, jmenovitě zdroj produktových dat a zdroj podrobností o prodeji (údaje o nabídce).

Níže se blíže podíváme na zdroj produktových dat. Produktová data je třeba nejprve nahrát do backendu. To je nezbytné, protože jinak není možné přiřadit přesné údaje o prodeji ke každému produktu.

Produktová data jsou informace, které se příliš nemění, jako jsou příslušné kategorie produktů, MPN a názvy výrobců/značek.

Formáty

Formáty

  • csv (výchozí formát, funguje pro všechna nahrávání)

  • .xlsx

  • .xml / BMEcat (BMEcat vyžaduje ruční konverzi)


Vytváření souborů

Pokud jde o import a vytváření kmenových dat produktu, máte dvě možnosti. Jeden používá šablonu, druhý exportuje data z vašeho PIM systému. Doporučujeme však exportovat data sami a nakonfigurovat je v souladu s požadavky Conrad pomocí Mapping Assistant poskytovaného backendem systému obchodu.

Níže jsme sestavili informace o atributech relevantních pro zdroj produktových dat. Obsahuje jak podrobnosti o povinných atributech, tak i některé odkazy na doporučené atributy, které vám pomohou zvýšit viditelnost vašich produktů na naší platformě.

Možnosti importu dat produktu

Data o produktech lze importovat různými způsoby.
FTP server

Mirakl umožňuje nastavení připojení k serveru, které umožňuje automatizované importy produktových dat. Přihlásit se do:

"Nastavení" => "Obchod" a tam karta: "Dovoz"

Zde je krátký kontrolní seznam s informacemi, které musíte poskytnout, abyste zajistili funkční připojení k serveru:

  • Přenosový protokol (HTTP, HTTPS, FTP nebo SFTP)

  • Adresa hostitele / serveru

  • Přístav

  • Cesta k souboru (bez hostitele)

  • Přihlašovací údaje (uživatelské jméno a heslo)

Nahrávání produktových dat je omezeno na režim importu „Normální“. Například jakékoli změny provedené v názvech produktů se automaticky použijí při importu aktualizovaného souboru. V důsledku interní deduplikace dat nemusí být některé atributy změněny bez předchozího zrušení platnosti příslušných produktů. Další podrobnosti naleznete v části „Správa produktových dat“.

API

Údaje o produktech, nabídkách a cenách je třeba nahrát pomocí samostatných přístupových bodů.

  • Nahrání produktových dat -> Přístupový bod P41

  • Nahrání dat nabídky -> Přístupový bod OF01 (režim importu „Normální“, „Smazat a nahradit“)

  • Nahrání údajů o cenách -> Přístupový bod PRI01 (pouze režim importu „Smazat a nahradit“)

Importovat ručně

Data o produktech, nabídkách a cenách můžete nahrát ručně pomocí dialogového okna Mirakl. Chcete-li tak učinit, přejděte na "Cena a sklad" -> "Nabídněte dovoz"
Karty jako „Sledovat importy nabídek“ a „Sledovat importy produktů“ vám umožňují prohlížet příslušné soubory a vytvářet chybová hlášení, která vám pomohou napravit případné chyby.

Běžné chyby importu produktových dat

Import informací o produktu nemusí vždy fungovat okamžitě. Existuje mnoho důvodů, proč váš první pokus o vytvoření kmenových dat produktu může selhat. To je důvod, proč musíte vždy zkontrolovat historii importu a hledat chybová hlášení. Pravděpodobné chyby jsou buď chyby převodu dat, nebo chyby vyskytující se během integrace dat.

Zprávy o chybách importu jsou k dispozici ve vašem účtu Mirakl. Najdete je pod nadpisem „Akce“:

"Cena a sklad" → "Nabídka dovozu" → "Sledování dovozu produktů"


Níže uvedený přehled uvádí běžné chybové kódy a říká, jak je opravit.