Odkaz
  • Conrad
  • Můj účet

    Přihlášení / Registrace

  • Nákupní košík

  • Výprodej - podívejte se na nejlepší cenové nabídky! Výprodej - podívejte se na nejlepší cenové nabídky!
  • Nabídka

    Naše nabídka

    Your Sourcing Platform
    Akce
    Výprodej
    Novinky
    Nejprodávanější
    Marketplace
    Články
  • Značky

    Doporučené značky

    Fluke
    Phoenix Contact
    Wiha
    TOOLCRAFT
    Weller
    Lapp
  • Služby

    Služby pro firmy

    eProcurement
    Cenová poptávka
    Produkty mimo náš katalog
    Kalibrační služba
    Termínované objednávky
  • Naše produkty
  • Můj účet
  • Záložky
  • Odhlásit
Conrad
  1. Domů
  2. O nás
  3. Marketplace
  4. PRODUKTOVÁ DATA

Nahrajte produktová data

Nahrávání dat zahrnuje dva různé kroky, jmenovitě zdroj produktových dat a zdroj podrobností o prodeji (údaje o nabídce).

Níže se blíže podíváme na zdroj produktových dat. Produktová data je třeba nejprve nahrát do backendu. To je nezbytné, protože jinak není možné přiřadit přesné údaje o prodeji ke každému produktu.

Produktová data jsou informace, které se příliš nemění, jako jsou příslušné kategorie produktů, MPN a názvy výrobců/značek.

Formáty

Formáty

  • csv (výchozí formát, funguje pro všechna nahrávání)

  • .xlsx

  • .xml / BMEcat (BMEcat vyžaduje ruční konverzi)


Vytváření souborů

Pokud jde o import a vytváření kmenových dat produktu, máte dvě možnosti. Jeden používá šablonu, druhý exportuje data z vašeho PIM systému. Doporučujeme však exportovat data sami a nakonfigurovat je v souladu s požadavky Conrad pomocí Mapping Assistant poskytovaného backendem systému obchodu.

Níže jsme sestavili informace o atributech relevantních pro zdroj produktových dat. Obsahuje jak podrobnosti o povinných atributech, tak i některé odkazy na doporučené atributy, které vám pomohou zvýšit viditelnost vašich produktů na naší platformě.

  • Mandatory attributes (products) 

    Kategorie produktu
    (Kód: kategorie)
    Zadejte prosím kategorii pro každou položku (buď nejmenší podkategorii nebo celý strom kategorií).

    ID produktu prodejce (kód: Product.SellerProductID)
    Jedinečný kód produktu, který používáte k identifikaci produktu a jeho objednávek. Obvykle se jedná o ID produktu přidělené vaším ERP systémem.

    Název produktu (kód: SHOP.PRODUCT.TITLE)
    Udržujte obsah jednoznačný: každý produkt je jedinečný, a proto by měl mít svůj vlastní název.
    Maximální počet znaků zobrazených na SERP a stránkách s podrobnostmi o produktu je 120. V závislosti na hodnocení, kanálu a mobilním zařízení použitém k zobrazení stránky mohou být názvy zkráceny. Některé vyhledávače (např. Reco Engine) zkracují názvy s více než 70 znaky, aby ušetřily místo. Znamená to, že prvních 70 znaků každého názvu popisuje produkt rozlišitelným způsobem. Google PLA jsou ve výchozím nastavení omezeny na 70 znaků. Začněte s účelem/názvem položky, značkou a MPN/typem, následovaným dalšími vlastnostmi produktu seřazenými podle důležitosti. Prozkoumejte klíčová slova, žádné zobecňování. Používejte popisné názvy/názvy, protože to zlepšuje dohledatelnost a pomáhá zákazníkům zaujmout. Poté přidejte další klíčová slova.

    Značka (kód: ATT.GLOBAL.Brandname)
    Uveďte prosím značku produktu.

    Číslo dílu výrobce / MPN (kód: ATT.GLOBAL.ManufacturerAID)
    Jedinečné výrobní číslo dílu (MPN.) MPN jsou zásadní, pokud jde o online dohledatelnost produktu a shodu na stránkách srovnávání cen. Všechny značky (tj. položky, které nejsou klasifikovány jako „no name“ produkty) vyžadují MPN.

    Prodejní jednotka / Prodejní měrná jednotka (Kód: Product.BaseUnit)
    Uveďte prodejní jednotku vašeho produktu. Vyberte jednu z následujících jednotek:

    Kus: Jedna jednotka, případně může obsahovat i příslušenství. Příklady: Jedna tuba lepidla, jeden poznámkový blok, jeden digitální fotoaparát + baterie + nabíječka.
    Pár: Dvě jednotky stejného druhu tvoří pár. Příklad: Rukavice (protože prodej jedné rukavice nedává smysl.)
    Balení: Více identických produktů, které se prodávají společně. Příklad: 10 zvýrazňovačů v jednom obalu.
    Sada: Různé produkty, které se prodávají společně. Příklad: pouzdro s plnicím perem a kuličkovým perem.
    Metr: Produkt se prodává v metrech. Ceny jsou uvedeny za metr.
    Příklad: Kabely. Páska se OVŠEM prodává jako kus nebo balení.
    Poznámka pro dodavatele: Prodejní jednotky nesouvisí s jednotkovými cenami, SKU a objednávkovými jednotkami, které máme použít při nákupu produktu.

    Obsah / jednotky obsahu na prodejní jednotku (kód: ATT.GLOBAL.NoCUperOU)
    Určete obsah (číselný). „Kus“ označuje jednu položku. „Pár“ označuje dvě položky. „Balík“ obvykle znamená více než jeden kus.

    Jednotka množství obsahu (kód: ATT.GLOBAL.NoCUperOU__UNIT)
    Jednotka popisující prodané množství produktu.
    Pokud například prodáváte balení 10 stejných položek, musíte vybrat „kus“ (tj. „10 ks“). Další obsahová množství jsou g, kg, ml, l, cm, m, m².

    DPH – Prodej (Kód: Product.TaxIndicator)
    Sazba DPH platná pro produkt. Obvykle to znamená standardní sazbu (např. 19 procent v Německu). Na knihy nebo jídlo se mohou vztahovat snížené sazby.

  • Doporučené atributy (produkty)

    Prodejní jednotka EAN / GTIN (kód: Product.EAN.Main_MP)
    Zadejte prosím EAN / GTIN prodejní jednotky. Ponechte prázdné, pokud neplatí žádný EAN, protože zboží sami neskladujete. V takovém případě se ujistěte, že jste vyplnili pole „Značka“ a „MPN“.

    Hlavní přednosti produktu / Jedinečné prodejní body (Kód: ATT.Text.ProductFeatures)
    Vyjmenujte všechny obchodní a rozlišující vlastnosti produktu. -> Začněte těmi nejviditelnějšími.

    - Poskytněte stejný obsah ve stejném pořadí a použijte stejný pravopis v podobných kategoriích.
    - Za každý prvek vložte střední tečku (·).
    - Nepoužívejte odrážky ani jiné typy seznamů s odrážkami.
    - Opakování hlavních technických specifikací pomáhá zákazníkům orientovat se

    Reklamní text / komerční text (kód: ATT.Text.ProductTextLong)
    - Běžící text ve formě prózy, povoleno použití HTML značek (<br />, <p>, <b>, <em> atd.)
    -Žádné seznamy funkcí produktu.
    - Vytvářejte snadno čitelný obsah se zaměřením na hlavní přednosti produktu a výsledné uživatelské výhody.
    - Strukturované písmo (odstavce).
    - Zahrňte klíčová slova

    Klíčová slova související s produktem (kód: ATT.CPCS.ArticleKeywords)
    Výběrem klíčových slov pro jednotlivé produkty optimalizujete hodnocení SERP. Oddělte klíčová slova nebo fráze oddělené čárkou a mezerou (, ). Nepoužívejte obecné výrazy, jako jsou kategorie produktů nebo praktické příklady, dbejte na to, abyste zvolili správná synonyma.

    Adresa URL obrázku produktu 1 (kód: Product.PrimaryImageURL_MP)
    - URL (přímý odkaz) hlavního obrázku produktu
    - Podporované formáty souborů: .jpg, .png, .gif
    - Minimální velikost (krátká strana): 400 pixelů (doporučeno 840 pixelů)
    - Minimální velikost souboru: 350 kB (doporučeno 1,6 MB)

    Další doporučení:

    - Rozlišení 300 dpi
    – Cesta ke schválení (žádné automatizované cesty)
    - Metadata poskytující informace o tvůrci/držiteli autorských práv

    Ke každému produktu můžete nahrát až 5 obrázků.

    CO2-Fußabdruck (Kód: Product.CO2.Footprint)
    Volitelně můžete u každé položky uvést informace o stopě CO2. Můžeme zahrnout a zveřejnit vaše informace v produktových datech.
    Zdroj: https://klimapi.com/de/use-cases/ecommerce
    Pozor: specifikace se vztahuje na 1 prodejní jednotku!

    null UNIT (kód: Product.CO2.Footprint__UNIT)
    Popis: Seznam hodnot pro Product.CO2.Footprint
    Typ = Seznam hodnot:
    kg CO2e (kód: unec.unit.kgCO2e)

Možnosti importu dat produktu

Data o produktech lze importovat různými způsoby.
FTP server

Mirakl umožňuje nastavení připojení k serveru, které umožňuje automatizované importy produktových dat. Přihlásit se do:

"Nastavení" => "Obchod" a tam karta: "Dovoz"

Zde je krátký kontrolní seznam s informacemi, které musíte poskytnout, abyste zajistili funkční připojení k serveru:

  • Přenosový protokol (HTTP, HTTPS, FTP nebo SFTP)

  • Adresa hostitele / serveru

  • Přístav

  • Cesta k souboru (bez hostitele)

  • Přihlašovací údaje (uživatelské jméno a heslo)

Nahrávání produktových dat je omezeno na režim importu „Normální“. Například jakékoli změny provedené v názvech produktů se automaticky použijí při importu aktualizovaného souboru. V důsledku interní deduplikace dat nemusí být některé atributy změněny bez předchozího zrušení platnosti příslušných produktů. Další podrobnosti naleznete v části „Správa produktových dat“.

01

API

Údaje o produktech, nabídkách a cenách je třeba nahrát pomocí samostatných přístupových bodů.

  • Nahrání produktových dat -> Přístupový bod P41

  • Nahrání dat nabídky -> Přístupový bod OF01 (režim importu „Normální“, „Smazat a nahradit“)

  • Nahrání údajů o cenách -> Přístupový bod PRI01 (pouze režim importu „Smazat a nahradit“)

Importovat ručně

Data o produktech, nabídkách a cenách můžete nahrát ručně pomocí dialogového okna Mirakl. Chcete-li tak učinit, přejděte na "Cena a sklad" -> "Nabídněte dovoz"
Karty jako „Sledovat importy nabídek“ a „Sledovat importy produktů“ vám umožňují prohlížet příslušné soubory a vytvářet chybová hlášení, která vám pomohou napravit případné chyby.

Běžné chyby importu produktových dat

Import informací o produktu nemusí vždy fungovat okamžitě. Existuje mnoho důvodů, proč váš první pokus o vytvoření kmenových dat produktu může selhat. To je důvod, proč musíte vždy zkontrolovat historii importu a hledat chybová hlášení. Pravděpodobné chyby jsou buď chyby převodu dat, nebo chyby vyskytující se během integrace dat.

Zprávy o chybách importu jsou k dispozici ve vašem účtu Mirakl. Najdete je pod nadpisem „Akce“:

"Cena a sklad" → "Nabídka dovozu" → "Sledování dovozu produktů"


Níže uvedený přehled uvádí běžné chybové kódy a říká, jak je opravit.

  • Popis:

    První případ: Import přes šablonu souboru operátora. Požadovaný atribut nebyl odeslán nebo byl ponechán prázdný. Ujistěte se, že byly vyplněny všechny povinné atributy.

    Druhý případ: Import pomocí průvodce konfigurací. Požadovaný atribut z vašeho souboru produktu nebyl namapován na odpovídající atribut operátora nebo ve vašem souboru zcela chybí.

    NEBO

    Správně jste namapovali všechny povinné atributy, ale hodnoty tohoto atributu jsou v souboru importu produktu prázdné.

    Řešení:

    První případ: V souboru importovaného produktu zadejte hodnotu tohoto atributu.

    Druhý případ:

    - Na liště nabídky back office vyberte Můj účet > Konfigurace mapování.
    - Klikněte na "Použít průvodce konfigurací" v pravém horním rohu obrazovky.
    - Vyberte krok 4. mapování atributů.
    - Mapujte atribut přetažením na atribut operátora.
    NEBO
    - Ověřte, zda byla pro tento atribut v souboru importu produktu nastavena hodnota.

  • Popis:

    Kategorie odeslaná s vaším souborem neexistuje, není správně zapsána nebo není namapována na hodnotu operátoru.

    Řešení:

    Zkontrolujte prosím pravopis odeslané kategorie. V případě použití šablony Mirakl je nutné zadat celou cestu kategorie. V případě, že byl použit mapovací asistent, ověřte, zda byla vaše kategorie přiřazena k hodnotě na straně Conrad.

  • Popis:

    Záhlaví sloupce, které obsahuje informace o kategorii, se liší od hodnoty namapované v asistentovi mapování.

    Řešení:

    Zkontrolujte, zda je název atributu správně zapsán v záhlaví souboru a zda se neliší od názvu atributu namapovaného v asistentovi mapování. Na liště nabídky back office vyberte Můj účet > Konfigurace mapování. Porovnejte hodnoty mapované pro atribut Category s názvem záhlaví ve vašem souboru.

  • Popis:

    Kategorie je považována za kategorii listu, pokud je nejnižší úrovní kategorie nalezenou ve stromu kategorií.

    Řešení:

    Na liště nabídky back office namapujte svou kategorii katalogu na kategorii katalogu operátora:
    Vyberte Můj účet > Konfigurace mapování.

    Klepněte na tlačítko Použít průvodce konfigurací v pravém horním rohu obrazovky. Klepnutím na třetí kartu namapujete své kategorie na kategorie listů operátora: 3. Mapování kategorií.

  • Popis:

    Odeslaná hodnota atributu neexistuje v odpovídajícím seznamu hodnot nebo nebyla namapována na konfiguraci operátora.

    Řešení:

    Ověřte, že hodnota byla namapována na hodnotu operátora v Průvodci konfigurací. V případě použití šablony Mirakl zvažte, že hodnota je zapsána správně. Pokud hodnota ještě není k dispozici, kontaktujte svého operátora a požádejte o přidání hodnoty do seznamu hodnot.

  • Popis:

    Typ atributu je INTEGER. Hodnota, kterou jste informovali, není celé číslo.

    Řešení:

    V importovaném souboru produktu by měla být zadána celočíselná hodnota (bez desetinných míst). Celé číslo je číslo, které lze zapsat bez poměru (např. 5, 47, 280).

  • Popis:

    Typ atributu je DECIMAL. Hodnota odeslaná v souboru produktu není číselná.

    Řešení:

    V importovaném souboru produktu byste měli zadat číselnou hodnotu.
    Číslice je číslo, které může obsahovat desetinné místo (tj.: 25,6, 12, 65,99).

  • Popis:

    Produkt byl vytvořen pod výrobním číslem dílu X.
    Změna čísla dílu výrobce (na Y) není povolena.

    Řešení:

    Zkontrolujte, zda je číslo dílu výrobce správně přeneseno a v případě potřeby jej opravte. Pokud je nově přenášená hodnota správná, musí být původně vytvořený produkt nejprve zneplatněn. K tomu je třeba odeslat atribut "Product InvalidationFlag" s hodnotou "invalidate".

  • Popis:

    Produkt byl vytvořen pod značkou X. Změna značky (na Y) není povolena.

    Řešení:

    Zkontrolujte, zda je značka přenesena správně, a případně ji opravte. Pokud je nově přenášená hodnota správná, musí být původně vytvořený produkt nejprve zneplatněn. K tomu je třeba odeslat atribut "Product InvalidationFlag" s hodnotou "invalidate".

  • Popis:

    Produkt byl vytvořen pod EAN 123. Změna EAN (na 456) není povolena.

    Řešení:

    Zkontrolujte, zda je EAN správně přenesen, a případně jej opravte. Pokud je nově přenášená hodnota správná, musí být původně vytvořený produkt nejprve zneplatněn. K tomu je třeba odeslat atribut "Product InvalidationFlag" s hodnotou "invalidate".

  • Popis:

    Produkt byl vytvořen pod objednávkovou jednotkou '1 ST'. Změna této hodnoty (na 100 ST) není povolena.

    Řešení:

    Zkontrolujte, zda jsou hodnoty přeneseny správně, a případně je opravte. Pokud je nově přenášená hodnota správná, musí být původně vytvořený produkt nejprve zneplatněn. K tomu je třeba odeslat atribut "Product InvalidationFlag" s hodnotou "invalidate".

  • Popis:

    Stejná kombinace EAN a množství obsahu nebo čísla dílu výrobce a názvu značky se v importu produktu vyskytuje několikrát. Tato kombinace musí být pro každý produkt jedinečná.

    Řešení:

    Zkontrolujte obsah a odpovídající datové záznamy ve vašem produktovém souboru a v případě potřeby je opravte.

  • Popis:

    Bylo přeneseno změněné číslo artiklu pro již vytvořený produkt. Změna čísla artiklu již existujícího produktu není povolena.

    Řešení:

    Zkontrolujte, zda je číslo artiklu přeneseno správně, a případně jej opravte. Pokud je nově přenášená hodnota správná, musí být původně vytvořený produkt nejprve zneplatněn. K tomu je třeba odeslat atribut "Product InvalidationFlag" s hodnotou "invalidate".

  • Popis:

    Značku „No Name“ je možné použít pouze v případě, že je u zboží k dispozici platný EAN a jedná se doslova o no name produkt.

    Řešení:

    Pokud pro produkt neexistuje platný EAN, musí být uvedena odpovídající hodnota značky.

  • Popis:

    Nepřenese se žádný odkaz na obrázek na atribut obrázku existující ve zdroji produktu nebo přiřazený v Mirakl.

    Řešení:

    Zkontrolujte související záznamy v souboru produktu a ideálně přidejte odpovídající odkaz na obrázek produktu.

  • Popis:

    Při zpracování značky došlo k chybě.

    Řešení:

    Kontaktujte prosím svého zástupce Conrad Marketplace.

  • Více než 1.000.000 produktů

  • Doprava zdarma od 1.500 Kč s DPH

  • Technická podpora

  • Termínované dodávky

  • Cenová poptávka (RFQ)

O Conradovi

O Conradovi

  • Conrad Sourcing Platform

  • Kariéra 2️⃣

  • Naše vlastní značky

  • Vulnerability Disclosure Program

  • Hodnocení obchodu

  • Marketplace

  • Informace o přístupnosti


Nápověda

Nápověda

  • Vše o dopravě zboží

  • Vše o platbě za zboží

  • Reklamace zboží

  • Vrácení zboží

  • Obchodní podmínky

  • Centrum dokumentace


Služby

Služby

  • Všechny služby

  • Kalibrační služba

  • Kabely v metráži

  • Plakáty do škol

  • Poptávkový formulář

  • E-Procurement


Doporučujeme

Doporučujeme

  • ➡️ Články

  • 🛒 Akce & Slevy

  • 🆕 Novinky

  • Kategorie značek A-Z

  • Produktové kategorie A-Z

  • Archiv katalogů

  • Newsletter


Newsletter

Prosím zadejte platnou e-mailovou adresu!

☎ Kontakty

  • velkoobchod@conrad.cz

  • +420 226 224 222

  • Po-Pá od 8:00 do 16:00 hod.

Platební metody
  • Platební karta
  • PayU
  • Platba dobírkou
  • Platba převodem na účet
Přidejte se k nám na sociálních sítích

Všechny ceny jsou bez DPH a nákladů na doručení. Přeškrtnutá cena je vždy nejnižší nabídková cena 30 dní před slevou.

Všechny ceny jsou včetně DPH a nezahrnují náklady na dopravu. Přeškrtnutá cena je vždy nejnižší nabídková cena 30 dní před slevou.

  • Všeobecné obchodní podmínky

     

     

     

  • Ochrana osobních údajů

  • Zásady používání souborů cookies

  • Certifikát kvality ISO 9001:2015

Porovnání produktů
Záložky