Odkaz
  • Conrad
  • Můj účet

    Přihlášení / Registrace

  • Nákupní košík

  • Letošní fakturace objednávek proběhne max. do 22.12. Letošní fakturace objednávek proběhne max. do 22.12.
  • Nabídka

    Naše nabídka

    Your Sourcing Platform
    Akce
    Výprodej
    Novinky
    Nejprodávanější
    Marketplace
    Články
  • Značky

    Doporučené značky

    Fluke
    Phoenix Contact
    Wiha
    TOOLCRAFT
    Weller
    Lapp
  • Služby

    Služby pro firmy

    eProcurement
    Cenová poptávka
    Produkty mimo náš katalog
    Kalibrační služba
    Termínované objednávky
  • Naše produkty
  • Můj účet
  • Záložky
  • Odhlásit
Conrad
  1. Domů
  2. Články
  3. Nezařazené
  4. Smart Procurement

Smart Procurement »I nteligentní nakupování pro každou firmu

Nakupování pro firmu a obstarávání materiálu jsou náročné činnosti, které vyžadují nezanedbatelné zdroje – časové i personální. Navíc je ve firmě nutná rozsáhlá logistika a skladování, aby nedošlo k přerušení dodavatelského řetězce (Supply Chain) směrem k zákazníkovi.

Jako elegantní řešení této výzvy se nabízí E-Procurement, tedy elektronické nakupování, nebo ještě lépe Smart Procurement, tedy inteligentní nakupování.
To, co v první chvíli zní skutečně komplikovaně, je často jednodušší, než by se zdálo, navíc s významným potenciálem k úsporám. V zásadě totiž E-Procurement optimalizuje a urychluje všechny činnosti spojené s obstaráváním materiálu.

Das Bild zeigt einen Büroangestellten, der im Büro vor einem Notebook sitzt und gleichzeitig telefoniert.

Pojem „E-Procurement“ má ovšem speciálně na středně velké a malé firmy v prvním okamžiku spíše odstrašující účinek. Zejména v situacích, kdy jsou potřebné činnosti při nakupování už léta prováděny analogově, na papíře nebo v Excelu. Nicméně, pokud chtějí být co nejlépe připravené na budoucnost, měly i menší firmy a podniky bezpodmínečně zavést digitalizaci nakupování, resp. Smart Procurement. 

  • Co je to Smart  Procurement ?

  • Jaké výhody Smart  Procurement nabízí?

  • Jakou roli hraje umělá inteligence ve Smart  Procurementu ?

  • Ohrožuje Smart  Procurement kybernetickou bezpečnost?

  • Smart  Procurement ve zkratce

  • Co je to Conrad Smart Procure ?

  • Jak funguje Conrad Smart Procure ?

     

  • Jaké výhody nabízí Conrad Smart Procure ?

  • Testovací přístup ke Conrad Smart Procure



Co je to Smart Procurement?

Nakupování materiálů, resp. podnikový nákup probíhá v podnicích velmi často podle přesně stanovených postupů. Body, které tento postup zahrnuje, sahají od zjišťování potřeb, objednávání až po vyúčtování. V našem Rádci k procesu nakupování jsme si to už podrobně rozebrali.

V malých firmách za celý proces objednávání často odpovídá jen jedna osoba. Ve větších firmách se na zpracování objednávek často podílí více zaměstnanců z různých oddělení. Z tohoto důvodu je objednávání často pomalé a náchylné k chybám.
Smart Procurement soustřeďuje kompletní proces objednávání do jednoho, digitálního formátu. Díky integraci a síťovému propojení všech zúčastněných osob je pak stav každé jednotlivé objednávky okamžitě viditelný, resp. snadno sledovatelný.
Časově náročné rutinní úlohy mohou probíhat automatizovaně, čímž se výrazně snižuje počet lidských chyb. Data vygenerovaná při procesu objednávání lze za účelem rozpoznávání vzorců a trendů snadno analyzovat, takže mohou posloužit jako pomůcka při rozhodování.



Jaké výhody Smart Procurement nabízí?

Přechod na digitální proces objednávání přináší řadu výhod v nejrůznějších oblastech:

Náklady

Díky cílené optimalizaci dochází k drastickému snížení nákladů na objednávání a vedení skladu.

Vytížení zdrojů

Automatizace procesů a minimalizace procesních časů vedou k maximalizaci efektivity.

Transparentnost

Data týkající se dodavatelů, objednávaných množství, cen, podmínek a dodacích lhůt jsou kdykoliv k dispozici.

Plánování rozpočtu

Díky objednávání podle potřeby se snižují náklady na skladování, takže lze lépe plánovat rozpočet firmy.

Zajištění kvality

Zajištění potřebné kvality produktů a služeb při zachování nejvyšší možné kvality.

Minimalizace rizik

Sebraná data z objednávek slouží jako základ pro rozpoznávání rizik v rámci dodavatelského řetězce, kterým tak lze zamezit.


Smart Procurement může být díky umělé inteligenci ještě inteligentnější

Das Bild zeigt acht Büroangestellte bei einer Besprechung.

Již v základním rozsahu je Smart Procurement neuvěřitelně výkonný a poskytuje speciálně pro operativní nákup obrovský potenciál k úsporám.

Nicméně, udržet si přehled o neustále se proměňujícím trhu je velmi náročné. Množství dat, která je potřeba sledovat, navíc exponenciálně narůstá, takže je čím dál obtížnější je správně vyhodnotit.

Aby Smart Procurement fungoval skutečně chytře, resp. inteligentně, dává smysl jeho propojení s umělou inteligencí. Výše uvedených cílů tak lze dosáhnout mnohem snáze. Podpora AI navíc poskytuje ještě další výhody.



Jakou roli hraje umělá inteligence ve Smart Procurementu?

Automatické spouštění procesu objednávání při podkročení minimálních množství skladem je standardní funkcí, která je využívána již dlouhou dobu. Technicky je to možné bez větší námahy. Umělá inteligence (AI, Artificial Intelligence) ovšem díky svým sofistikovaným algoritmům nabízí ještě mnohem více možností. Některé z nich bychom vám zde rádi představili:

Automatizace

Rozsáhlé algoritmy AI umožňují automatizaci i složitých a rozsáhlých úloh v procesu objednávání, což vede k výrazné úspoře času a nákladů.

Datová analýza

S pomocí AI je možná analýza velkých objemů dat v reálném čase. Lze tak snadno rozpoznat vzorce nebo anomálie a včas přijmout potřebná opatření.

Předpovědi a modely

Díky aktuálním a historickým datům dokáže AI při nakupování odvozovat aktuální trendy a tendence. Díky tomu je možné se vyhnout obtížím při obstarávání potřebných materiálů.

Funkce vyhledávání

Funkce vyhledávání podporované AI umožňují okamžité nalezení produktů a služeb. Časově náročné procesy nakupování tak jsou rychlejší a účinnější.

Optimalizace cen

Analýza a porovnávání údajů o cenách umožňuje získat komplexní přehled o tom, zda jsou momentálně nabízené ceny přijatelné, nebo zda je potřeba o nich vyjednávat.

Přehlednost

Díky digitalizaci v nakupování vznikají velké objemy dat, které lze snadno zpřehlednit. Díky AI je možné prezentovat informace strukturovaně a přehledně. 

V souhrnu je možné konstatovat, že přechod na Smart Procurement přináší řadu jednoznačných výhod velkým i malým podnikům. Nicméně pouze v souhře s umělou inteligencí lze enormní potenciál, který Smart Procure nabízí, také využít v plném rozsahu.



Ohrožuje Smart Procurement kybernetickou bezpečnost?

Digitalizace procesů nakupování přináší vedle již zmíněných výhod a úspor také určitá rizika v oblasti kybernetické bezpečnosti. Globální propojení firem a dodavatelů poskytuje například kvůli nezabezpečeným rozhraním a nedostatečné autentizaci rozmanité možnosti pro útoky kyberzločinců. Protože se navíc ve smluvních ujednáních, v obchodních podmínkách, v cenách, počtech kusů a technických specifikacích uvádějí citlivé údaje, jsou tyto informace a smlouvy oblíbeným cílem pro útoky hackerů.

Das Bild zeigt einen vermummten Computer-Hacker, der in einem abgedunkelten Raum vor einem Computermonitor sitzt und Codezeilen bearbeitet.

Mezi nejdůležitější opatření patří:

- Spolehlivé šifrování dat.
- Pravidelné bezpečnostní kontroly a penetrační testy.
- Školení zaměstnanců na téma obrany proti kybernetickým hrozbám.
- Používání bezpečnostních řešení, jako jsou firewally, antivirové skenery a systémy - Intrusion Detection.
- Bezpečná konfigurace systémů E-Procurement a aplikací E-Procurement.
- Pravidelné zálohování dat.
- Vývoj a implementace plánu reakce na incidenty (např. na bázi ISO 27001).



Smart Procurement ve zkratce

Digitalizace nebo také digitální transformace není jen něco, co probíhá v globálně působících koncernech a ve velkých firmách. Naopak, ani malé a střední firmy se nesmějí digitalizaci, resp. digitální transformaci vyhýbat. Smart Procurement, resp. inteligentní elektronické nakupování je v tomto smyslu důležitým krokem správným směrem. Vedle již zmíněných potenciálů poskytuje zapojení neustále se zlepšující umělé inteligence dosud netušené možnosti. Na významu přitom nabývá prediktivní analýza (Predictive Analytics). Na základě dostupných historických dat jsou za pomoci matematických modelů spolehlivě předvídány budoucí události. Ve výsledku by mohl nákup orientovaný podle potřeb probíhat absolutně autonomně. Důsledný další vývoj a chytré inovace budou nezbytné i do budoucna, aby si firmy zachovaly postavení na trhu a výkonnost interního podnikového řetězce tvorby hodnot.



Co je to Conrad Smart Procure?

Již zmíněné informace k tématu Smart Procurement jsou na jednu stranu velmi důležité, na druhou stranu ale mohou působit dosti teoreticky. Proto se pokusíme toto téma vysvětlit názorně a prakticky na příkladu Conrad Smart Procure.

Conrad Smart Procure (CSP) je řešení E-Procurement, které bylo společností Conrad Electronic vytvořeno speciálně pro malé a střední podniky. Hlavní důraz je kladen na digitalizaci a automatizaci procesů nakupování, které byly dosud zpracovávány analogově. V důsledku toho nejsou v podnicích, na úřadech nebo zařízeních k dispozici systémy ERP pro plánování zdrojů ani pro digitální nakupování.

Již existující firemní počítače, notebooky, tablety a smartphony ale mohou být pro Conrad Smart Procure bez problému využívány. Z tohoto důvodu nejsou nutné žádné drahé investice do hardwaru, softwaru nebo IT systémů, pokud mají být využívány výhody Conrad Smart Procure.

Das Bild zeigt einen Handwerker, der mit einem Tablet in einem holzverarbeitenden Produktionsbetrieb steht.


Jak funguje Conrad Smart Procure?

Chcete-li používat Conrad Smart Procure, nejprve nás kontaktujte. K tomu je k dispozici speciální formulář, v němž lze kromě osobních údajů zvolit také příslušné řešení E-Procurement. Vedle Conrad Smart Procure pro firmy bez vlastního softwaru pro nakupování nabízíme ještě další zajímavá řešení nakupování. Poté, co obdržíme vás požadavek, naši experti na E-Procurement vás budou kontaktovat. Při této schůzce projednáme nejdůležitější fakta, jako jsou vymezení sortimentu, adresy dodání a fakturační adresy. Také pověření a funkce různých uživatelů budou na této schůzce stanoveny.


Definování uživatele

V rámci technologie Conrad Smart Procure existují tři různé skupiny uživatelů:

Administrátor:
Administrátor může vytvářet různé uživatele, přidělovat rozpočty, definovat dodací adresy a má přehled o nastaveních.

Schvalovatel:
Schvalovatelé v případě potřeby schvalují objednávky uživatelů, které přesahují rozpočty jednotlivých uživatelů.

Uživatel:
Uživatelé mohou v rámci svého rozpočtu na vlastní odpovědnost provádět objednávky a inicializovat dodávky.

Navíc k jednotlivým uživatelům mohou být vytvářeny také libovolné skupiny uživatelů s individuálními oprávněními a jasně definovaným okruhem osob (např. nákup).

Na základě této osobní konzultace pak pro naše zákazníky z řad profesionálů zřídíme OCI-Shop, který je nezbytný pro využívání Smart Procure.

OCI je zkratka pro Open Catalog Interface a představuje standardizované rozhraní pro elektronickou výměnu dat katalogu.

Smart Procure-Bestellprozess

Zřízení OCI-Shopu

Screenshot vom OCI Shop

OCI-Shop je přesně přizpůsobený potřebám a požadavkům příslušných firem uživatelů. Kromě toho se uživatelské rozhraní OCI-Shopu do značné míry opírá o internetový obchod společnosti Conrad, což umožňuje intuitivní používání.
V OCI-Shopu jsou nicméně integrované a pro uživatele viditelné pouze skupiny produktů, které jsou relevantní pro nákup a předem definované. Požadované produkty se pak vkládají do nákupního košíku jako obvykle. Při převzetí nákupního košíku pak jsou data vybraných produktů u OCI-Shopu převzata do systému Smart Procure.
Vlastní objednání zboží, resp. případně potřebné schválení pak probíhá podle podnikových předpisů v rámci systému Smart Procure.

Rzeczywiste zamawianie produktów lub wszelkie niezbędne zatwierdzenia są przeprowadzane zgodnie ze specyfikacjami operacyjnymi w systemie Smart Procure.


Screenshot přehledu objednávky

Das Bild zeigt den Screenshot einer CSP-Bestellübersicht


Jaké výhody nabízí Conrad Smart Procure?

Jak už bylo uvedeno, nabízejí řešení Smart Procurement celou řadu výhod. Při používání systému Conrad Smart Procure mohou i malé a středně velké firmy, podniky a organizace profitovat ze spousty dalších benefitů. Nejdůležitější fakta jsme pro vás shrnuli takto:

Přístup a náklady:

- Napojení systému na bázi prohlížeče
- Žádné další náklady/poplatky
- Žádné licenční poplatky
- Přístup k sortimentu společnosti Conrad 24/7
- Ukazatel dostupnosti v reálném čase


Flexibilita a kontrola:

- Přizpůsobitelné účty a oprávnění
- Flexibilní adresy dodání
- Pevně stanovené skupiny uživatelů
- Omezení rozpočtu
- Transparentní přehled o objednávkách


Efektivita a automatizace:

- Automatizované zpracování faktur
- Řešení Single-Creditor
- Rozsáhlé statistiky a vyhodnocení
- Snížené náklady na nakupování
- Rychlá reakce v případě potřeby


Vyžádat přístup ke Conrad Smart Procure

Jedním kliknutím si můžete vyžádat přístup ke Conrad Smart Procure.



 Testovací přístup ke Conrad Smart Procure

Zájemci, kteří si nejsou jistí, si mohou v případě potřeby vyžádat testovací přístup. Díky tomu získávají firmy možnost si pomocí testovacího katalogu všechny procesy objednávání vč. oprávnění interně vyzkoušet a vyškolit vlastní zaměstnance pro používání tohoto systému. V této fázi dokážou zúčastněné osoby velmi rychle ocenit přednosti a úsporu času, kterou řešení E-Procurement přináší. Pokud procesy objednávání a postupy při schvalování probíhají efektivně a hladce, lze testovací systém přepnout do ostrého provozu.

 

  • Více než 1.000.000 produktů

  • Doprava zdarma od 1.500 Kč s DPH

  • Technická podpora

  • Termínované dodávky

  • Cenová poptávka (RFQ)

O Conradovi

O Conradovi

  • Conrad Sourcing Platform

  • Kariéra 2️⃣

  • Naše vlastní značky

  • Vulnerability Disclosure Program

  • Hodnocení obchodu

  • Marketplace

  • Informace o přístupnosti


Nápověda

Nápověda

  • Vše o dopravě zboží

  • Vše o platbě za zboží

  • Reklamace zboží

  • Vrácení zboží

  • Obchodní podmínky

  • Centrum dokumentace


Služby

Služby

  • Všechny služby

  • Kalibrační služba

  • Kabely v metráži

  • Plakáty do škol

  • Poptávkový formulář

  • E-Procurement


Doporučujeme

Doporučujeme

  • ➡️ Články

  • 🛒 Akce & Slevy

  • 🆕 Novinky

  • Kategorie značek A-Z

  • Produktové kategorie A-Z

  • Archiv katalogů

  • Newsletter


Newsletter

Prosím zadejte platnou e-mailovou adresu!

☎ Kontakty

  • velkoobchod@conrad.cz

  • +420 226 224 222

  • Po-Pá od 8:00 do 16:00 hod.

Platební metody
  • Platební karta
  • PayU
  • Platba dobírkou
  • Platba převodem na účet
Přidejte se k nám na sociálních sítích

Všechny ceny jsou bez DPH a nákladů na doručení. Přeškrtnutá cena je vždy nejnižší nabídková cena 30 dní před slevou.

Všechny ceny jsou včetně DPH a nezahrnují náklady na dopravu. Přeškrtnutá cena je vždy nejnižší nabídková cena 30 dní před slevou.

  • Všeobecné obchodní podmínky

     

     

     

  • Ochrana osobních údajů

  • Zásady používání souborů cookies

  • Certifikát kvality ISO 9001:2015

Porovnání produktů
Záložky